دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۳ جسد پسر جوانی در شرق تهران پیدا شد و مأموران بعد از حاضر شدن در محل حادثه متوجه شدند که فرد یا افرادی این جوان را خفه کرده‌اند.جزئیاتی درخصوص محکوم به قصاص شدن پسر جوان را با هم می خوانیم.

محکوم به قصاص شدن

مردی که پیدا شدن جسد را به پلیس خبر داده بود، در بازجویی به پلیس ادعا کرد، دو پسر قصد داشتند جسد را به صندوق عقب یک خودرو بیندازند که با دیدن من، آن را انداختند ومتواری شدند. البته من شماره پلاک خودروی‌شان را یادداشت کردم.

بدین ترتیب پسری به نام فرزاد دستگیر شد و به قتل با انگیزه انتقام‌جویی اعتراف کرد. پرونده فرزاد با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به شعبه دهم و بعد شعبه هفتم دادگاه انتقال داده شد و قضاتبعد از تحقیق از متهم و باعنایت به محتوای پرونده حکم تبرئه‌اش را از قصاص صادر کردند اما این حکم با اعتراض دیوانعالی مواجه شد که در نهایت متهم چهارمین بار درشعبه پنجم دادگاه کیفری محاکمه شد.

درابتدای جلسه محاکمه پدر مقتول در جایگاه مخصوص ایستاد و خواستار صدور حکم قصاص برای متهم شد.

محاکمه پسر رفیق کش

سپس وکیل مدافع متهم در جایگاه حاضر شد و با اشاره به اختلال شخصیت اجتماعی متهم گفت: این فرد از دوازده سالگی اهل مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی بود و بارها با دیگران درگیر شده است. در سال اول راهنمایی نیز به دلیل درگیری‌های زیادی که داشته از مدرسه اخراج شده است.

سپس فرزاد متهم به قتل در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهام قتل را می پذیرم. آن زمان من ۱۷ ساله بودم و برای انتقام مسیر اشتباهی را انتخاب کردم. ماجرا از یک جشن تولد شکل گرفت. من و مقتول به آن جشن دعوت شده بودیم. میهمانان مشروب خورده بودند و حالت عادی نداشتند.

من می خواستم از آنجا بروم که فهمیدم مقتول قصد آزارم را دارد. بعد از آن جشن تولد، او باز هم سد راهم شد. به همین خاطر تصمیم به انتقام گرفتم. شب حادثه با او در پارک مواجه شدم و با تسمه‌ای که روی زمین افتاده بود خفه‌اش کردم و جسد را میان شمشادها انداختم.

بعد به خانه بازگشتم، خودروی پدرم را برداشتم و با دوست صمیمی‌ام که در جریان کارهای مقتول بود، تماس گرفتم. همراه او به پارک رفتم و جنازه را در کیسه‌ای گذاشتم تا با خودروی پدرم به خارج از شهر ببرم اما شخصی شاهد اعمال بود.

در پایان محاکمه دادرسان دادگاه فرزاد را به قصاص محکوم کردند.