شقاق یا فیشر یک زخم، ترک یا بریدگی عمیق در مقعد است، که عمق آن می تواند تا مخاط مقعد و پوست اطراف آن باشد و در صورت ادامه یافتن، ممکن است عمق آن به عضله مقعدی نیز برسد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

به محض تجربه علائم این بیماری باید با پزشک مشورت کنید. اگر هنگام دفع مدفوع و یا بعد از آن دچار درد مقعد می شوید و یا اگر از مقعد شما خون دفع میشود. (خون در مدفوع یا خونریزی مقعدی و …) لازم است هرچه سریع تر با پزشک مشورت کنید.

اگر شقاق به موقع درمان نشود، بیمار دچار عوارضی مثل درد و خونریزی شدید و کم خونی میشود.

در ضمن به یاد داشته باشید درمان این بیماری در مراحل اولیه راحت تر است، هر چقدر درمان بیماری را به تاخیر بیندازید، علائم بیماری پیشرفت کرده و درمان پیچیده تر خواهد شد.

برای درمان شقاق به چه دکتری مراجعه کنیم؟

شقاق مقعد در ناحیه ی نشیمنگاهی ایجاد میشود و معمولاً زخم آن به سادگی و با معاینه جسمی قابل تشخیص است. برای تشخیص؛ بیمار میتوانید از پزشک عمومی یا گوارش کمک بگیرید.

علت شقاق فشار و اسپاسم شدید در عضله مقعد است. بنابراین روشهای خانگی یا دارویی نمی توانند این بیماری را رفع کنند. تنها راه درمان قطعی این بیماری، جراحی است، و برای عمل جراحی شقاق باید از متخصص جراح کمک بگیرید.

جراح عمومی یکی از تخصص های جراحی است که بر اندام های مختلف بدن تمرکز دارد، و به همین جهت عمومی نامیده می شود که دربردارنده تمامی اعضای بدن است. بنابراین بهترین گزینه دکتر برای درمان شقاق مقعدی، متخصص جراح است.

بهترین جراح شقاق چه ویژگی هایی دارد؟

یک پزشک جراح خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • مسلم است که یک پزشک باید در کار خود متخصص و با تجربه باشد. برای اطمینان می توانید از دیگر بیماران که به این پزشک مراجعه کرده اند، پرسش جو کنید. بررسی سوابق پزشک و نظرات دیگر بیماران نیز می تواند به شما در این مورد کمک کند.
  • تسلط بر دانش پزشکی روز دنیا و استفاده از بهترین تجهیزات باعث میشود تا پزشک بهترین و سریعترین درمان را به شما معرفی نماید.
  • برخورداری از تعرفه مناسب برای درمان
  • زمان مناسب برای رسیدگی به بیمار را داشته باشد. شقاق بیماری است که باید هرچه سریع تر درمان شود. تعلل در درمان می تواند باعث پیشرفت بیماری شما شود.

معرفی کلینیک لیزر شقاق در تهران

کلینیک عابدیان یکی از مراکزی است که به صورت تخصصی در زمینه درمان بیماریهای نشیمنگاهی مثل بواسیر، شقاق، کیست موئی و فیستول با لیزر در تهران فعالیت دارد. این مرکز بیشتر از 10 سال سابقه داشته و تجربه موفق درمان هزاران بیماران را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

این مجموعه از بهترین تجهیزات لیزر برای درمان شقاق استفاده می نماید و از پرسنلی مجرب و دوره دیده تشکیل شده است. آقای دکتر بیژن عابدیان، پزشک این کلینیک متخصص جراح، دارای بورد تخصصی و استاد دانشگاه هستند.

به علاوه این کلینیک از بهترین روش درمان، یعنی لیزر برای شقاق استفاده می کند.

https://penzu.com/p/f4ca348d