کیست مویی از انواع بیماری های ناحیه مقعد است که با عنوان کیست پیلونیدال نیز شناخته می شود. این بیماری عفونی و مزمن در اثر برگشت مو به داخل پوست ایجاد می‌شود، و عفونت شدیدی را در پی دارد.

همچنین این عارضه اغلب در بالای کمر ایجاد می‌شود و درد شدیدی را ایجاد می‌کند. استفاده از درمان های خانگی کیست مویی می‌تواند در بهبود علائم بیماری در مراحل ابتدایی و تسکین عفونت و درد تا حدی موثر باشد، اما به عنوان درمان قطعی شناخته نمی‌شود. تنها راه درمان کیست مویی تخلیه عفونت و آلودگی‌های زیر پوست بوسیله جراحی و لیزر است.


اگر از جراحی هراس دارید و به دنبال روش درمان کیست مویی بدون جراحی هستید، درمان با لیزر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درمان گیاهی کیست مویی

هشت روش درمان گیاهی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال به این شرح است:

عصاره درخت چای

عصاره درخت چای دارای خواص آنتی باکتریال بوده و می تواند خواص ضد قارچ و ضد التهاب داشته باشد، به علاوه این عصاره به عمق پوست نفوذ کرده و در بهبود سریع کیست موثر است.

برای استفاده از این روش درمان گیاهی کیست مویی می‌توانید مقداری از این عصاره را با آب رقیق نموده و ترکیب را در پوست اطراف کیست استعمال نمایید و پس از ۱۰ دقیقه ناحیه را با آب بشویید. این روش را ۳ بار در روز تکرار کنید.

روغن کرچک

روغن کرچک نیز مانند روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی است و در درمان این عارضه موثر است. به علاوه روغن کرچک در بهبود درد و تسریع درمان نیز نقش دارد. برای استفاده از روغن کرچک مقداری پنبه را به این روغن آغشته نموده و بر روی این عارضه استعمال نمایید. این درمان را ۳ بار در روز تکرار کنید.

شنبلیله

گیاه شنبلیله به کنترل التهاب در بدن کمک می کند و تورم را کاهش می دهد. دانه های این گیاه به دلیل خواص دارویی مانند خواص آنتی اکسیدانی و ایمنی شناخته شده است. دانه های این گیاه را با آب بجوشانید، صاف کنید و آب سرد شده را چند بار در روز مصرف کنید.

ادامه مطلب در لینک زیر :

https://tinyurl.com/4ud8bzch