هنگام مراجعه به پزشک، معاینه بصری مقعد شما می تواند برای تشخیص بواسیر کافی باشد. در مواردی پزشک برای اطمینان یک معاینه مقعدی ساده انجام می دهد تا داخل کانال رکتوم را نیز ببیند.

برای انجام این کار از دستگاه خاصی استفاده می کند که این آزمایش به عنوان یک تست رکتال دیجیتال شناخته می شود. در طول این معاینه ، پزشک با دستکش روغنی کمی انگشتش را به داخل راست روده شما می برد.

اگر فرد دچار هر یک از بیماری های گوارشی باشد، پزشک ممکن است آزمایش دیگری مانند آنوسکوپی ، سیگموئیدوسکوپی یا کولونوسکوپی را تجویز کند.

هر یک از این آزمایشات شامل استفاده از دوربینی کوچک برای تشخیص هرگونه ناهنجاری در مقعد ، راست روده یا روده بزرگ توسط پزشک است.

با استفاده از آنوسکوپی داخل مقعد شما بررسی می شود ، در سیگموئیدوسکوپی با استفاده از لوله ای بسیار باریک حدود 40 سانتی متر، متخصص روده بزرگ را بررسی می کند و طی کولونوسکوپی کل روده بزرگ بررسی می شود.

در این آزمایشات ، یک دوربین کوچک همراه با فیبر نوری داخل یک لوله کوچک قرار گرفته و سپس به داخل راست روده هدایت می شود. با انجام این آزمایش ، پزشک دید واضحی از داخل راست روده شما دارد تا بتواند بواسیر را به خوبی معاینه کند.

تشخیص هموروئید (بواسیر) چگونه است؟